Zakaj »Fur Elise« v izvedbi Georgiija Cerkina, Iva Pogorelića, Valentine Lisitze zveni drugače?
12.04.2015
Problem Elize je v tem, da jo slišimo iz vseh mogočih telefonov, elektronskih tajnic, odzivnikov ipd… Je ena najslavnejših klasičnih, vendar tudi najbolj izrabljenih melodij na svetu. Uvodni E D# E D# EBDCA so nam že skoraj nadležni. Zakaj? Navadili smo se poslušati le note te izjemne skladbe in pozabili, kako zveni, če je poustvarjena z vsemi emocijami in vsebino, ki jo nosi. Zato tudi na videz preprosta Beethovnova klasika zveni tako drugače izpod prstov Cerkina, Pogorelića in Lisitse. Primerjajte izvedbe:
https://www.youtube.com/watch?v=e4d0LOuP4Uw
https://www.youtube.com/watch?v=LQTTFUtMSvQ
https://www.youtube.com/watch?v=yAsDLGjMhFI